Malmöresan

Dagarna rullar på och inte så mycket händer. JAg och Alice flänger runt hos folk och folk verkar tycka om henne. :)

Joo just ja!
Malmö skulle jag kunna berätta lite om!

Jag kände hur jag behövde komma bort lite grand från vardagen, så jag och alice bestämde oss för att åka ner till Malmö! (okej, mestadels för att brorsan inte träffat henne, men även en liten ursäkt att fly vardagen lite.)

Vi skulle vara borta lördag till onsdag.Fredagen innan var det valborg och det var verkligen mysigt. Då var jag först i Kil och klippte mig och mamma var barnvakt trots att hon jobbat natten, natten innan och var stuptrött. Som tur var sov Alice hela tiden så mamma kunde ta det lugnt :)

Efter dess skulle jag åkt hem till en kompis och fikat men frisören tog 3h och det hade jag inte räknat med, så jag fick skippa det.
Jag gav Alice mat och sedan bar det av till Jörgens jobb för det sedvanliga fredagsfikat som CashIT har. Alltid lika mysigt att sitta oich stri med de där borta. Det är en salig blandning av folk med alla de egenheter, men ack vilken mysig skara :)
sen på kvällen hade vi gjort upp med pappa att vi skulle grilla och gå och se valborgsfirandet i Deje. Mainy och Georg kom och var med på grillandet ocks, det var verkligen mysigt.
Herregud! WOW, säger jag! Sveriges största fyrverkeri och det var det verkligen! JÄTTEhäftigt! Det var en manskör som sjöng, en orkester som spelade, en man som höll tal, o9ch fyrvberkerierna.... Herrejösses. riktigt häftigt. Jag var ganska orolig för Alice hela tiden, för det var ganska kraftiga tryckvågor som kom när de stora raketerna avfyrades, men det verkar ha gått bra. Hon sov som en stock :) Det firandet tror jag vi skall åka på fler gånger.
Vi kom i säng 1 den natten vilket var lite segt när jag skulle upp 6 morgonen efter, eftersom tåget gick kvart över 7. men allt gick jättebra. Jag var så himla nervös över att missa tågen, men det gick så bra så. Ett byte i Hallsberg och ett i Göteborg. Alice var toppennöjd hela vägen.
Väl framme mötte Henrik, kristin ochj två av deras kompisar mig vid tåget, och så gick vi opch åt bakad potatis för första gången i mitt liv! (Jag har alltid tyckt det ser så krångligt ut och därför avhållit mig) Sen bar de3t av hemåpt för att sedan ut igen och hyra film och handla lite. På kvällen såg vi luftslottet som sprängdes, men den hade jag redan sett 2½ gång, varav den halv agången rätt nyligen, så jag tog mig ett bad och ett glas vin istället. (Jag hade nattat Alice framför tv'n innan)
JAg hamnade nog i säng klockan 22, och då skulle de precis sätta på film nr. 2. Jag minns inte att jag lade mig ner för så trött var jag, men morgonen efter var jag utvilad igen, skönt!
...eller? Jag har nämligenen minneslucka den dagen. Jo!
Vigick runt lite på stan och jag letade rökelser till min kusin, vi åt lunch och sen skulle vi möt afrida och fika med henne. vi tog en fika i den varma solen vid margaretapaviljongen, sen gick Kristin och Henrik hem och jag och Frida satte oss i gräset och åt glass och njöt och stre. Sen följde frida mig hem och vi bestämde att vi skulle äta trerätters och dricka lite vin tillsammans dagen efter.
Henrik skulle jobba på måndagen så Frida och jag sade att vi skulle ses ganska tidigt. Vi promenerade runt i halva Malmö och bara hade trevligt sen gick vi och köpte all mat vi skulle ha

trerätters bestående av:
Annas specialsallad med roistad macka och chevréost (japp, samma förrätt som på nyår)
poytatisgratäng med fläskytterfile och annas supersallad.
ananaspaj till efterrätt.


Vibörjade nog med förrätten vid 22 tror jag. vi hade ätiut upp när klockan var 1 typ :D Sen satt vi och pratade och drack vin till ...3? :D
Verkligen en jättehärlig kväll! Alice hade varit lite kinkig på kvällen men somnade som en stock och sov till skratt matätande ted gärdestad och simon & garfunkel. Inga problem. Den där damen är nog världens mest lättvindiga barn! :)

Dagen efter gick vi in till stan och mötte Henrik och Kristin och Frida skulle på promenad med sin lånade hund. Jäklar vilken go hund!

JAg Kristin och Henrik gick tiull en secondhandbutik och skulle köpa barnkläder, men det var en sån där retroaffär, så allt där inne var jättedyrt.

...eller... "bara" 149 spänn för en body från PoP... Billigt i jämförelse med nya, men fortfarande inte värt det.
Vi har fått en del kläder av märket "villervalla" vilket jag tycker JÄTTEmycket om! Helt underbara kläder! Mjuka som tusan och håller både formen och färgen toppen!

att ha gått runt på stan och mött en kompis till Henrik och Kristin gick vi hem och bara mös resten av kvällen, med chailatte och o'boy!
Det visade sig att det finns chailatteextrakt at köpa, och eftersom jag vet att Jörgen älskar chailatte, fick jag övertala Henrik att följa med mig ut på onsdagen innan tåget givk och köpa det. Så jag gick upp ganska tidigt och gjorde iordning alla saker så det var färdigpackat. sen tog jag med mig ALice ner på stna och gick till min favoritaffär "Söstrarne Grene" och köpte två temuggar, en till Jörgen å en till mig. Sen gick jag och Alice och åt frukost på ett jättemysigt café (Kan det ha hetat Barista?) och drack te och åt en baguette. mums! Riktigg mysfrukost. LIte kyligt i morgonsolen och lite trött i kroppen och i en ny stad... Mmm! Verkligen härligt, där satt jag och njöt av ensamheten (!) Sen ringde Henrik coh sade att han var vaken och redo att gå så då ´mötte jag honom och vi gick och köpte chailatteextrakt och en sån där lattevisp. Sådär! Då var allt klart, som jag skulle uträtta. Mot tågstationen!

Tåget gick hem endsast med byte i gbg den här gångne. Men Alice var inte lika nöjd denna resan. Hela vägen från Gbg hade hon värkldens magknip. Som tur var var mina medtrafikanter världens mysigaste och superempatiska med henne. De såg nog att jag försökte allt, men när jag tänkte på det, hade jag inte fått ur henne en enda rap på hela dagen´, så lagom tills dess att vi kom hem, rapade hon som aldrig förr! :D  Men det var ingen fara! Hon har verkligen varit drömtjejen hela resan! Jagvet inte hur skoj hon har haft det, men det harlivit måpnga promenader och hon har legat mycket i vagnen.

Henrik och Alice såg på simpsons en kväll också, det var skoj tyckte hon!

Hon verkar tycka väldigt mycket om både Kristin och Henrik. Jag tror hon känner sig trygg tillsammans med dem, eftersom de är så lugna individer bägge två!


NU ser min dataskärm väääldigt illa ut, så nu måste jag nog starta om.,...:S

Hoppas itne jag förstör något!


Skriver mer annan dag!


KRaam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0