v.38

Några dagar sedan jag skrev.
Dagarna består av: Mig tycka synd om mig själv för att jag är höggravid, trött, utsliten, rädd, ensam i allt detta stora hela osv.
Planering på planering på planering.
sjukhuset sjukhuset sjukhuset.
laga bil laga bil laga bil.

Fick framvagninställning gjord idag. Toppen!
Åkte till besiktningen. Inte toppen. Det var en skruv som inte var fastskruvad nog :( Som den snälla besiktningsman han var, fick jag obemärkt åka därifrån, och behålla de två hundra kronorna det annars hade kosta :)

Har varit och spolat på slussen idag, och hon säger att det ser så bra ut, men att hon märker att det börjar "slamma igen" igen. det suger. jättehårt. och nu på kvällen ar jag börjat få känningar igen, HAHAHAHAHAHAHAHAH
(skrattar och flinar som jack nicolsson från "gökboet")
så nu är jag mer eller mindre ett nervvrak.

Men!

Nu skall vi inte vara såna! För nu skall jag skriva en kortis om V.38 innan Jörgen slår på filmen "Hotel Rwanda"

Nu är tiden då man inte gör mycket annat än väntar.

Veckorna före den beräknade förlossningen upplevs mycket olika av olika kvinnor. Vissa blir deprimerade mot slutet av graviditeten, blir labila till humöret, irriterade och har svårt att få någonting gjort. Andra får en drift att förbereda för barnets ankomst - se om sitt hus, sätter igång med storstädning, lagar mat, bakar och fryser in för kommande behov eller titta på lite babykläder.

deprimerade, nejdå, men JÄKLIGT labil! Jag är dock en blandning mellan alla de där.

Stundom jättedriftig och med massa GO! Men så fort energin börjar dö, dör mitt humör också och jag blir väldigt svängig. Jörgen får skit för det och kompisar får det. (FÖRLÅT alla ni!)

I vecka 38 är medelkroppslängden  50 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 3200 gr. Huvudets omkrets är 34,8 cm.Ditt barn är nu redo för ett liv utanför livmodern. Visste du att det är barnet själv som bestämmer när det ska komma ut, graviditetslängden finns programmerad i barnets arvsanlag. Lungorna är fyllda med vätska fram till födelseögonblicket då vätskan pressas ut för att ersättas med luft.

De har helt enkelt inget mer att skriva om bebisen, SÅ i slutet är jag!

 

 

Herregud, snart skall jag börja skria om hur pyret är i verkliga livet!

 

 

 

Att ha ont i njuren har tappat sin betydelse. att ha ont i njuren är nog bara ett sätt för mig att uttrycka att jag känner att det inte är bra med den. Ont är i en helt annan dimension, men jag säger nog så för att jag inte orkar krångla.

 

Sååå...

Nu är jag trött och har ont i njuren och vill inte vara med mer idag. Jag vill egentligen bara sova. men ett bra substitut för att sova, eftersom klockan inte är mer än halv 9, är att lägga sig i soffan och kasta upp fötterna i Jörgens knä, och låta honom pilla på dem.

För att "mysa i soffan" är bara jobbigt. Jag är stor och klumpig, och känner mig varken romantisk söt eller snygg, utan bara som en flodhäst. Dessutom får jag bara andnöd eller ont någonstans om jag vill kura ihop mig i hans famn...

 

hahahaha!

:D Okej, lite gravid är jag allt! Hahahahah

Kulig är jag i allafall!

 

Ta hand om er alla mina älskade nära och kära! Jag loovar att informera er när vi åker in på riktigt!! :)

 

Förresten, The thing that saves my day

Nugatti crisp!

jag köpte en burk när jag var över gränsen i lördags (fan! det måste jag ju skriva om!.. får bli imorgon)

men jag ångrar så djuipt att jag inte köpte fler!! Herreguuud vad norskarna kan choklad!!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Izza

ÅÅÅÅ EEEEE :)) :((( :)) Phuuu ojojoj, tänk om ja ändå bodde närmare. Massa massa Kramar till ER

2010-01-26 @ 06:15:43
Postat av: Tokmajja

Hahaha! Vad go du är Issa! Nr pyret väl är ute så skall vi åka runt hela jordklotet tror jag för att visa upp den! SÅ då kan vi allt ta en tur eller fler till Sunne mä!

:)



Kramisar!!

2010-01-26 @ 10:32:08
URL: http://tokmajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0