helgen veckan och alla möjliga aktiviteter

Inatt hade jag 6 tår på vänsterfoten!! Jag minns hur chockad jag blev över att upptäcka det som 22 år gammal. "men herregud har jag inte sett det för än nu"
Jag minns att jag kände mig konstig.

I går morse, skulle jag inviga ridderosten jag köpte i Norge.
ACK vilken besvikelse! den vanliga ridderosten man köper är färdigskivad och med smörgåspapper emellan sådär dumt som bara en norsk kan hitta på.
Men jag tänkte att jag ju faktiskt ville ha mer än 10 skivor ridderost, så jag köpte en större bit ur en "hel" ost liksom. MEN, den var lagrad så den smakade helt... märkligt. ÅH vad jag vart ledsen!

Åså har jag ätit upp min nugatti också! BAH! Dåligt!
Den här veckan har varit hemsk/underbar. Jag har haft så gaalet mycket att göra! Kalendern har vekrligen varit full, och jag har bara flängt runt som en tok! (inget undantag idag heller nej) köpt saker, besökt ställen, kollat upp saker osv. osv. Men det har varit underbart att varit sysselsatt. Jag mår inte bra av att bara vara hemma och "vanka" eller vad man skall säga.
Det hemska med veckan är att jag känner hur jäkla mycket det sliter på mig! JÖSSES vad jag är trött! Jag gäspar från morgon till kväll! Haha!
Det värsta är nog dok att jag inte fått pluggat så mycket. Heléne var här i tisdags och vi satt fram till lunch, men annars har jag inte tittat på den ens. Såf ort jag varit lite ledig, har jag bara velat vila.
BAH så lat jag är!


Igår var det fullt upp hela dagen också. Jag städade ur hela köket i lådor och skåp och rensade och sorterade allt skit som var. JÄTTEskönt!
Sen kom jessica en stund och fikade, och efter dess åkte jag hem till Kristin och fikade lite och träffade Casper för första gången! Herregud vilket litet knyte! Gud så söt! Han hade växt 5 cm sedan födseln, och ökat ett kilo, men han var fortfarande jätteliten, tyckte jag! :) Kristin fick en av mina två blöjhinkar, så fick jag låna en vinterjacka av henne, som man bara knäpper över bröstet, så magen putar ut :) Den var rätt söt om man bortser från den charmerande balkändes-timglasformen kroppen får! hihihi!'

Etfter turen till Kristin bar det iväg till Maria på herrhagen, dr skulle JJ (JärnJänget) dricka lite vin och stri lite skit. ÅH vilken mysig kväll det var! Jag tror inte det var ett enda ämne vi missade at prata om som vanligt! Det är alltid lika mysigt att träffa dem! Magen var ju naturligtvis lite av ett samtalenas epicentrum. Tjejerna nästan skrek när de såg mig i hallen och tappade hakorna! Jag trffade ju flera av dem när de var hemma senast för ett par veckor sen, men de tyckte att jag hade vuxit så vansinnigt mycket seda sist! Lite kul, för sånt märker ju liksom inte jag :) Caroline träffade jag för 1½ vecka sen och hon sade att jag hade blivt myyycket större sedan sist. Nu när jag sitter och reflekterar över det, så kan det nog vara sant. Jag har nog inte tänkt så mycket på det men att luta mig framåt och neråt mot golvet osv är verkligen en pärs nu :)

en BRA pärs :) tro inte att jag gnäller, för jag mår inte på något sätt dåligt över det. Hela tiden, vad det än är, har man ju i bakhuvudet att det tillslut kommer en liten bebis, vilket gör att ingenting jag går igenom känns förgäves eller FÖR krångligt jobbigt osv. Det känns spännande och det är många gånger jag skrattar närjag känner mig klumpig och funderar på hur fasen problemet skall lösas :)



Idag (snart) kommer brorsan och skall ta lite bilder på magen. Det blir kul :) VI får se vad han hittar på, men det är väl bara att testa lite olika :) Kanske är lite svårt att få någon "smällfet" att se vacker ut, men men :D 
Haha, det blir allt så bra så!

Ikväll ni jäklar! Då smäller det! Ikväll skall jag och Jessica på konsert i Molkom! Hahahah! Vi fick ett stöllryck här om dagen när hon satt och pratade med en gammal kompis till henne, för han har ett band som skulle spela där ikväll, så då bestämde vi att, yes! dit skall vi! :)
De spelar mellan 10-11 så det känns ganska lagomt rent tidsmässigt också. för till 11 orkar jag hålla mig vaken utan att dö, och är jag pigg kan man stanna en stund efteråt och stri med honom också.
Bandet heter Wreck 48 tror jag och spelar nån slags rockabilly-musik eller nåt såt! haha! eller.. Rock N Roll var det kanske?
Rätt schön musik i allafall, de hade släppt nån platta och sådär.
(OJ nu skrev jag schön utan att jag tänkte på det.. gamla ungdomsfasoner det där som sitter i tror jag! Ajaj... )


Nu skall jag segla vidare på de sju haven med Guybrush Threepwood!! Vi måste rädda Elaine!
(Jag har återupptäckt ett gammalt spel som jag spelade mycket när jag var yngre Monkey Island, och det har släppts ett nytt ett, som jag testade igår. Helt galet roligt! Hahah! :D)

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Vad kul med fler som gillar gamla peka-och-klicka-spel som "Monkey Island"! Jag känner tyvärr inte så många andra. Jag försöker nu starta upp ett community för fans av dessa äventyrsspel, så att man kan lära känna lite andra spelare. Du kanske skulle vara intresserad av att hjälpa till? :)



http://adventuregaming.ning.com



Som du ser så är stället alldeles nyöppnat så jag är tacksam för all hjälp jag kan få. Tack på förhand!

2010-04-25 @ 18:16:28
URL: http://bimboboy.com/blogg
Postat av: Tokmajja

Pointandclick är vägen mot total upplysning! ;) Monkey Island, dot, grim fandango osv,jag har nog spelat allt! :P Vad kul! Jag skall kolla upp sidan lite , så hör jag av mig!

2010-04-29 @ 08:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0