Stackers tösa!

Uschamejjen!
Här går jag och tror at livet är okej, när det inte är det.
Jag vet inte om jag nämnt att jag inte tycker att jag gör annat än att ammar Alice, men detta var vekrligen på riktigt.

Idag var vi iväg på öppen mottagning på BVC för att kolla huvudomfång och vikt osv.

Hon hade bara gått upp 20 gram sen i fredags!! :(
Jag blev så uppgiven att jag höll på att börja gråta.
BVC-sköterksan bad oss att åka iväg och köpa en amningspump och ersättning för henne direkt, och åkla hem och ge henne.

Stackars lilla flicka. Hr har hon i flera dagar slitit järnet för att få i sig mat, utan att lyckas. Blä, vad jag känner mig hemsk!
Usch fifasan, är lite på bristningsgränsen att börja gråta nu.
det jobbiga är att det har verkligen inte vbarit mycket som har varit konstigt. Det enda jag har märkt är att hon har "tappat" sugtekniken de senaste dagarna. Det som innan har fungerat så jättebra, slutade helt plötsligt att fungera.
Det jag måste försöka komma ihåg för att ionte känna mig hemskast, är att sköterskan sade att det är jättevanligt att det blir så och att det är just därför som de täta kontrollerna är i början... :)

Men jag har tydligen inte nog med mat åt henne, vad det verkar. Jättekonstigt tycker jag, som tycker det rinner som bara den. Men nu som sagt direkt vi kom hem fick hon ersättning, oh hon åt massor och somnade som en STOCK. Nu har hon sovit i nästan 3 timmar, vilket är nästan världsrekord under dagtid. Uschamejjen!! Men det har resulterat i att mamma har kommit med Kjell och dörrhålet är fixat och jag har fått gått igenom kläder och sorterat och lagt fram och lagt bort grejer. Kört tvättmaskiner och diskmaskiner. Lagat mat och dammsugit, Herregud vad jag har hunnit grejer! Underbart! Nu ser hemmet ut som ett hem igen! :)

Jörgen har åkt iväg en tur och har väl för första gången fått "bara vara Jörgen" sen lillpigan kom. Han är på CashIT och eldar dem lite i baken, och ber dem jobba hårdare! :) Det är bra det! Han har varit borta i flera timmar nu, så nu kommer han säkert snart hem igen :)

Nu är det bäst att jag vilar lite, för snart vaknar nog Alice och ´vill ha mer mat! Jag tror jag skall ge henne ersättning en gång till, så skall jag prova pumpa ur till kvällen när hon vill ha mat igen.
Just det. Uppföljning på vikten skall det blir. på torsdag skall vi tillbaka och kolla så allt är okej.


ÅH! En till sak!

På fredag skall jag på röntgen! Jag tror min kateter kommer dras då! JIPPIEHOOO!!!!


Kramisar till er alla godisar!

Kommentarer
Postat av: Kirre

ja vet hur de känns. du får verkligen gråta om du vill, själv grät vi båda två när vi fick höra att han ökade för lite. ja hade mjölk men han hade inte tekniken (å inte ja hlr för den delen)

nu kommer säkert folk lägga sig i din amning men säg ifrån! de e så jobbigt med folk som hela tiden ska kommentera å "säga vad som e rätt". för mig krävdes det hårdare arbete för att få amningen å funka än vad ja orkade, ville, klarade av. känn efter i hjärtat vad du vill, de e ditt beslut!

lycka till :)

2010-02-23 @ 22:48:20
URL: http://raaff.blogg.se/
Postat av: Tokmajja

Krtistin: Tack! Det är så galet frustrerande! Jag menar, jag har verkligen ansträngt mig ordentligt och lager ner mig för att vi bägge skall lyckas med amningen. Det är trots allt ett ganska stort projekt, men vi har fått gedigen "utbildning" på det genom föräldrautbildningen och mammagrupp osv, men att det ändå inte fungerar gör mig verkligen jätteledsen! Jag är heelt övertygad om att folk kommer att ha sina åsikter nu, men det skall jag försöka att sparka v mig innan de får mig att börja gråta.. Det är trots allt inte självvalt! Man känner sig ganska usel som sagt..

Jag tröstar mig med att barn som är uppfödda på ersättning blir precis lika fina barns om alla andra :) Men jag skall verkligen försöka få till det...

2010-02-24 @ 11:37:14
Postat av: Faster

O varför skulle folk börja klanka på dig för att amningen inte fungerar. Alla människor är ju inte lika. Caroline är uppfödd med flaska o jag antar att det inte är något större fel på henne. Att hon lider av en massa sjukdomar är ju inte amningen fel. Nej stå på dig, piga. Det är trots allt dig o Alice det gäller. Inte en massa andra människor. Kramisar

2010-02-24 @ 12:17:08
Postat av: Ubbe

...misströsta inte, det går lika bra med ersättning! Dä blir redigt fölk utå töcker å! Kram

2010-02-24 @ 14:31:53
URL: http://www.urbaneriksson.se
Postat av: Linda

Vilken bra barnmorska! En del är ju så hårda och lite grann "av det gamla stuket" och säger "åk, hem och fortsätt amma nu!". Det man vill ha är ju ett barn som är nöjd och som man vet får det som den behöver, eller hur! Funkar amningen så är det bra, funkar den inte så ska man inte trilskas med det...det är ju därför det finns ersättning!

Alice behöver din och Jörgens kärlek och närhet - och det finns inte på flaska! Hoppas vi ses snart! KRAM på er!

2010-02-25 @ 10:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0