IMORGON!

IMORGON är vi beräknade att få ett litet barn! (won't happen)
Jag kan inte för mitt liv förstå vad som håller på att ske.
- Dels skall "valrossMalin" sakta men säkert få bli sig själv igen. (visst det kommer väl ta sin tid, men det går iallafall inte "utför" nåt mer, och var min vikt och hur jag ser ut, finns det i allafall en chans att jag kan påverka!

- Dels kommer jag och Jörgen för resten av våra liv kalla oss för föräldrar.
- Vi skall ge oss in i en ny värld som består av blöjbyte, spyor, amning, skrik, skratt, gråt, oro, men framför allt, tror jag att den nya världen kommer att bestå av en astronomisk mängd av kärlek.

Jag trummar med fingrarna och längtar och hoppas hela tiden på att känna något, men det står ju verkligen helt still för stunden.
Jörgen är nu mycket angelägen om att den lill* skall komma och jag tror att han längtar, trots att han naturligtvis aldrig säger nåt. Ibland pratar han med magen och ber pyrt att komma ut, men det verkar som att den redan vägrar lyssna på oss! :)


Idag har vi varit på Kilenegården tillsammans med Markus, Kristin, Figge, deras son casper samt Figges bror Richard och hans tjej Jessica. Vi grillade i det fantastiska vädret som varit idag! Det var maassor av människor som hade tänkt precis samma tanke som vi, och gett sig ut med sitterunderlag och trangiakök, pulkor och en hiimla massa småbarn var på plats också :)
Det var mysigt, och jag och Jessica turades om att gå och snosa på den lille vännen Casper.

Ikväll har jag och Markus tittat op Oliver Twist (Jörgen surfade) Den var ganska mysig.

Nåväl. Som sagt, inte ett enda tecken på att något pyre är på väg ännu

Åh! Vi har bokat en resa till Mallorca!
Först hade vi bokat en till gran canaria, men efter lite research av Jörgen upptäckte han att mallorca vore mysigare, billigare, kortare restid och dessutom hinner lillgrodan att få sin första shot med vaccin, vilket känns bestryggande.
Innan hade vi prel-bokat en resa till gran anaria den siste mars, vilket nog hade känts lite tight... Eller snarare, nu känns det tryggare helt enkelt :) Lite skönt att hinna få komma in i ordentliga rutiner och sånt med lill*n också!

Så nu är bokan resad den 4 Juni istället till ett 5 stjärnigt (!) spa-hotell (!) på östra sidan av ön. Anlendingen till all DEN lyxen var att vi skulle fått betala samma pris för 3stjärnigt på gran canaria. Så valet var att spara pengarna, eller uppgradera, och då föll vi bägge två för det hotellet och resmålet.



Finns det inget sätt att PÅ RIKTIGT starta en förlossning?! Äta ananans, gå i trappor åka hiss uppåt, putsa fönster ha sex osv är inga supertrick. (dessutom orkar jag hmm INgenting :) eller... Det kanske bara är nu.
På kvällarna är jag så trööött!


Nu är jag trött så jag går av. skall nog däcka i soffan, som vanligt! Fniss!
Två gånger den här veckan har jag lyckats sova middag sådär 20 minuter *stolt*
Och då är jag "pigg" fram till 22 på kvällen. annars blir jag helt tvärslut vid 18-snåret. Problemet är ju bara att jag inte riktigt kan slappna av på dagen. Det är dåligt.


Förresten, en sista sak. Jag har ett dilemma...
ag har lovat så kopiöst många människor tt höra av mig när jag åker in till förlossningen. Är det dumt?!
Tänk om inte allt går vägen? hmm, fast å andra sidan det gör väl geentligner inte saken värre... Det är väl bra ifall folk får besked. Men å andra sidan. Då
kommer folk kanske skicka sms och undra hur det går hundra g¨åge i timman, åså tar förlossnignen 52 timmar eller så! :D

Och en allra sista sak: Jag fick en länk av Jörgen nyss:
http://se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/naturalbringonlabour/

Jag tror det är värt att testa lite allt möjligt här!
Iväg och köpa ananas! (Det har jag faktiskt varit sugne på i flera dagar nu, så det passar ju perfekt! :D)

Kramisar och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Faster

Meddela alla på facebook. Där har du väl de flesta vännerna o släkten. Din far o mor kan du ju ringa till.

2010-02-07 @ 19:48:48
Postat av: Marie

Angående ditt dilemma.... inget att tänka på. Troligen kommer du vara fullt upptagen med vad pyret ställer till med att det där med att höra av sig och berätta att du är på väg till förlossningen löser sig med att man inte ägnar det en tanke.



:-))))



Snaaaaart nu.

Kramen

2010-02-07 @ 23:34:46
Postat av: Tokmajja

Faster: Njaa.. Facebook är lite vääl officiellt tror jag :)

Marie: Jag hoppas att du har rätt! :) Allt vore mycket enklare då! Hihi! Man får skicka sms till mamma och pappa så får ordet spridas där i från! :)

Det är så sjukt snart! :) :) Kramisar!

2010-02-08 @ 07:51:09
URL: http://tokmajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0