När alice blir stor

Om Alice blir teknisk eller helt enkelt lik sin far, kommer jag berätta för henne att det intresset startade redan när hon var nyfödd. Varför?
Jo för den där lilla damen är helt ointresserad av allt färgglatt och som lyser och är kul åt andra barn. Hon skall ha enfärgade saker. gärna svart, hon ville inte titta där lampan på den kuliga prylen lyser och låter utan hon skall kika bak på prylen efter högtalaren. Vårt svarta "roliga" tangentbord och tillhörande råtta är det mest attraktiva som finns att klänga efter!

Detta kan väl iofs ha med att göra att vi använder det ofta och så, men fungerar de små redan så?


Idag har vi varit ute i lekparken för första gången. Vi gungade.
Det var inte direkt ett tjut av skratt, men några flin och en hel del förvirrade miner gavs! Kul däremot var att stå på en sån där fjäderleksak som man sitter i, som vickar åt alla håll. Den stod hon på, och det var jätteroligt!


Hon reser sig nästan upp på knääna själv nu!
Lägger man henne ner på mage, drar hon in benen så att hon står på knä, men då brukar hon bli förbannad ganska fort :) Står och går med hjälp har hon gjort sen hon var typ 3-4 månader så det är inte nytt, men fortfarande det bästa hon vet.
Hoppgungan haaaatar hon, men gåstolen är det bästa hon vet! Så fort hon får syn på den spareklar hon och slår i ben och armar!

En annan sak jag har upptäckt är att hon skall ha så mycket filtar som möjligt ikring ansiktet när hon skall sova, då somnar hon som bäst :)

Hon har varit och är ganska kinkig med maten och har från dess att hon började äta en full portion vanlig mat mitt på dagen, i princip bara ätit 3 mål om dagen, och det är väl därför hon är så smal som hon är. Men nu brukar det gå bra att få i henne kvällsmat också.
Vällingen duger INTE! men hälften välling och hälften ersättning brukar gå. (ungefär var 4e gång går det inte) Måste ta och kolla upp det där, ifall det finns något annat hon kan få istället....


Annars rullar allt på som vanligt. Tilde välter blomkrukor nästan varje dag så man får dammsuga Medan Tobbe vilar och har DET tålamodet med Alice.
 
Jag letar en symaskin att önska mig i julklapp och jag tror jag har funnit den perfekta!
En Janome sewist 521. JAG VILL SYYY!
Jag sydde upp Jörgens dogipants (träningsbyxor till Kempon) häromdagen och blev helt tokig. Jga frågade nog 5 pers om de hade symaskiner, och alla hade, men ingen fungerade särskilt väl! Men jag fick iallafall låna Lindas, och den funkade perfekt, så det ordnade sig. Men det var iallafall då idén föddes om att jag borde skaffa mig en egen. Det är en sån bra att ha sak, som kommer till anvädning titt som tätt.
Dessutom vill jag få utlopp för någon slags kreativitet som borde bo inom mig, och sy har jag alltid tyckt var roligt, så varför inte prova? :)

Enda saken som är lite jobbig just nu är att jag inte har någonting annat att göra än att "gå hemma" Jag blir så himla rastlös och dagarna känns ganska långa, vilket är tråkigt. Men nu är iaf Jörgen påväg hem för dagen, ch det känns jätteskönt! :)


Nu skall jag hitta på nåt annat.
Kanske kolla facebook för 900gången för dagen. elelr läsa sossarnas valmanifest som jag har tagit mig igenom halvvägs.
Spännande det där.
Jag är ju röd in i själen, men jag begriper inte riktigt... När jagf läser deras valmanifest låter det väääldigt bra. Så bra så jag börjar fundera på var pengarna skall komma ifrån... Men å andra sidan lär det ju inte bli bättre för borgarna, eftersom de vill ha skattesänkningar också, haha!
Ändå kommer det resultera i 4 skitår till, av dålig ekonomi för de redan fattiga. jaja :) Somliga tänker bara på sig själva, men hur tänker man då?
Då får väl dagens låt bli keops pyramid. men då gärna versionen av thåström.

Hejs på er !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0